Menu dostępności

Ustawienia kontrastu

Podświetlenia linków

Wielkość czcionki

Odstępy

Przyjazny dla dysle...

Duży kursor

Mapa strony

Domyślne ustawienia
Wydarzenia
Aktualne

NABÓR NA REZYDENCJĘ ARTYSTYCZNĄ

21.07.2025 - 24.08.2025


NABÓR NA REZYDENCJĘ ARTYSTYCZNĄ / 21.07.2025 - 24.08.2025

Galeria Miejska i Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia ogłaszają nabór na dwie rezydencje artystyczne w Pracowni Graficznej Galerii Miejskiej!

W ramach każdej z dwóch rezydencji, wybrany uczestnik otrzymuje do dyspozycji pracownię graficzną Galerii Miejskiej, 3000 zł na realizację prac oraz opiekuna artystyczno-merytorycznego (Marta Kubiak i Walter Rindone).

Nabór rozpoczyna się 21 lipca 2025 i potrwa do 24 sierpnia 2025.

Termin rezydencji do wyboru: 6 – 31 października 2025 lub 3 – 28 listopada 2025

Wyniki naboru zostaną ogłoszone do 2 września 2025.

REGULAMIN POZYSKIWANIA PRZEZ GALERIĘ MIEJSKĄ WE WROCŁAWIU UCZESTNIKÓW PROGRAMU REZYDENCJI ARTYSTYCZNYCH DLA GRAFIKÓW NA 2025 ROK

Definicje

Organizator – Galeria Miejska we Wrocławiu (zwana dalej Galerią Miejską) z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Kiełbaśniczej 28, wpisana do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Gminy Wrocław pod nr RIK 13/92

Program Rezydencji Artystycznych dla Grafików  – program wsparcia rozwoju artystycznego grafików warsztatowych poprzez udostępnienie przestrzeni Galerii Miejskiej Pracowni w dwóch okresach (po jednym dla każdego z wybranych artystów) od 6 października 2025 r. do 31 października 2025 r. oraz od 3 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r., wybranych w toku Naboru Uczestników, przeznaczając jednorazowo kwotę dla wybranego uczestnika w wysokości 3 000,00 zł brutto na materiały do realizacji prac artystycznych.

Galeria Miejska Pracownia – miejsce realizacji Programu Rezydencji (ul. Ruska 47/48A, Wrocław)

Nabór – proces oceny Zgłoszeń oraz wybór Uczestnika. Zgłoszenia w ramach Naboru przyjmowane będą w terminie od 21 lipca 2025 r. do 24 sierpnia 2025 r. Wyniki Naboru zostaną ogłoszone do dnia 2 września 2025 roku.

Wnioskodawca – osoby wskazane w § 2.

Uczestnik – Wnioskodawca wybrany w ramach programu Rezydencji Artystycznych dla Grafików.

Zgłoszenie – formalne zgłoszenie do programu rezydencji.

Regulamin – niniejszy dokument.

§ 1 Cele Programu
1.Program Rezydencji to projekt Galerii Miejskiej we Wrocławiu, który ma na celu wsparcie twórców grafiki warsztatowej poprzez udostępnienie miejsca do realizacji prac w technikach graficznych wraz z mentoringiem doświadczonego artysty – opiekuna Pracowni Graficznej Galerii Miejskiej (Marta Kubiak i Walter Rindone).
2.Program Rezydencji zakłada, że Wnioskodawca w ramach swoich działań w Pracowni Graficznej Galerii Miejskiej zdobędzie wiedzę merytoryczną, pozna dostępne w Pracowni narzędzia do realizacji grafik warsztatowych oraz wykona prace.

§ 2 Uprawnieni wnioskodawcy
1.W Naborze mogą uczestniczyć wyłącznie osoby fizyczne, zamieszkujące na terenie Gminy Wrocław, będące absolwentami uczelni wyższych artystycznych, specjalizujących się w technice grafiki warsztatowej.
2.W Naborze nie mogą uczestniczyć osoby, które są członkami i członkiniami jury oceniającego zgłoszone do Naboru/Wnioski oraz osoby, które brały udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu Naboru.
3.W Naborze nie mogą uczestniczyć osoby, które realizowały już rezydencje w ramach innych projektów odbywających się w Pracowni Graficznej Galerii Miejskiej w ciągu ostatniego roku.

§ 3 Nabór wniosków
1.Nabór Wniosków trwa od 21 lipca 2025 r. do 24 sierpnia 2025 r. (do godz. 23:59).
2.Zgłoszenia będą przyjmowane wyłącznie na wskazanym formularzu – Wniosku, dostępnym w formie formularza online na stronie Galerii Miejskiej (www.galeriamiejska.pl) w zakładce Wydarzenia. Wzór wniosku stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
3.Wnioski należy przesyłać za pomocą formularza online dostępnego pod linkiem opublikowanym na stronie Galerii Miejskiej (www.galeriamiejska.pl) do dnia 24 sierpnia 2025 r. do godz. 23:59.
4.Na Wniosek składają się poniższe elementy:
● Portfolio z maksymalnie 10 różnymi pracami (format .jpg, maksymalny rozmiar pliku to 10 MB)
● Opis prac z portfolio – rok i miejsce powstania, wymiary, technika, edycja – jeśli dotyczy, inne istotne informacje (format pliku .pdf lub .doc, maksymalny rozmiar pliku 10 MB)
● Krótkie Bio (maksymalnie 500 znaków ze spacjami)
● CV (zawierające maksymalnie 2000 znaków ze spacjami).
● List motywacyjny z opisem projektu, który ma zostać opracowany podczas rezydencji, wraz z krótkim harmonogramem działań na każdy z czterech tygodni rezydencji.
5.Ogłoszenie wyników Naboru nastąpi do dnia 2 września 2025 r. do godz. 23:59. Wyniki dostępne będą na stronie Galerii Miejskiej (www.galeriamiejska.pl) w zakładce Wydarzenia.
6.Wnioskodawca określa we Wniosku, który z zaproponowanych przez Organizatora terminów rezydencji preferuje (istnieje możliwość wskazania obu okresów, finalny termin zostanie wyznaczony przez Organizatora).
7.Galeria Miejska zastrzega sobie prawo do zmiany terminów Naboru oraz ogłoszenia wyników bez podania przyczyny.
8.Wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w ramach Naboru jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.

§ 4 Proces oceny wniosków
1.Organizator powołuje jury, które będzie oceniać Wnioski zgłoszone w ramach Naboru do Programu Rezydencji. W skład jury wchodzić będą osoby reprezentujące Galerię Miejską we Wrocławiu i Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia.
2.Jury oceniać będzie wartość artystyczną i merytoryczną Wniosku osoby biorącej udział w Naborze do Programu Rezydencji.
3.W wyniku Naboru wybranych zostanie dwóch Uczestników.

§ 5 Zasady współpracy
1.W efekcie Naboru Galeria Miejska będzie wspierać w okresie pomiędzy 6 a 31 października 2025 i 3 a 28 listopada 2025, wybranych w toku Naboru Wnioskodawców, przeznaczając dla każdego z wybranych Wnioskodawców w jednym miesiącu kwotę 3000,00 zł brutto (włączając w to wszystkie ewentualne podatki i składki) na pokrycie kosztów materiałowych związanych z wykonywaniem grafik warsztatowych w Galerii Miejskiej Pracowni.
2.Kwota wskazana w ust. 1 powyżej przekazywana będzie na wskazany przez Uczestnika rachunek bankowy na koniec lub po zakończeniu każdego miesiąca, w którym realizowana będzie współpraca, na postawie rachunku do zawartej umowy cywilnoprawnej podpisanej z Uczestnikiem Rezydencji.
3.Szczegółowe zasady współpracy oraz daty jej rozpoczęcia i zakończenia zostaną ustalone wspólnie, a następnie uwzględnione w umowie cywilnoprawnej podpisanej z Uczestnikiem Rezydencji.
W ciągu 14 dni od zakończenia współpracy Uczestnik Rezydencji zobowiązany jest do przekazania na rzecz Organizatora (Galerii Miejskiej) jednego dzieła wykonanego w Galerii Miejskiej Pracowni podczas Rezydencji.
5.Uczestnik wraz z artystą opiekującym się rezydencją są zobowiązani do zorganizowania minimum jednego wydarzenia podczas rezydencji: „otwartego procesu” pod koniec drugiego tygodnia rezydencji w Galerii Miejskiej Pracowni.

§ 6 Przetwarzanie danych osobowych
1.Administratorem danych osobowych zbieranych od osób zgłaszających się do Naboru jest Galeria Miejska we Wrocławiu, z siedzibą przy ul. Kiełbaśniczej 28, 50-109 Wrocław, wpisana do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Gminy Wrocław pod numerem RIK 13/92, NIP: 896 10 04 173, REGON: 930 805 940.
2.Aby skontaktować się w sprawie ochrony danych osobowych należy wysłać wiadomość na adres poczty elektronicznej pod adresem: biuro@galeriamiejska.pl lub pisemnie na adres Administratora.
3.Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie podstawie art.6 ust.1 lit. a na zasadach przewidzianych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/45/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”).
4.Dane osobowe będą zbierane i przetwarzane w celu organizacji i realizacji Naboru do Programu Rezydencji w Pracowni Graficznej Galerii Miejskiej we Wrocławiu.
5.Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w Naborze.
6.Osobie zgłaszającej się do Naboru przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz sprostowania danych, żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do organu nadzorczego.

§ 7 Obowiązywanie Regulaminu
1.Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 lipca 2025 r.
2.Zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej i wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.
3.Wnioskodawcy mogą zadawać pytania dotyczące Naboru i Programu pocztą elektroniczną w ciągu pierwszych dwóch tygodni po opublikowaniu naboru pod adresem pracowniagaleriamiejska@gmail.com

Załącznik 1: Wniosek zgłoszenia na rezydencję KLIKNIJ TUTAJ

Dodatkowe informacje:


Galeria Miejska we Wrocławiu
ul. Kiełbaśnicza 28
50-109 Wrocław

(71) 344 67 20
biuro@galeriamiejska.pl

Kule - projekt Lech Twardowski, wykonanie Wiesław Waszkiewicz
Logotyp - Marta Płonka